Vår sponsringspolicy

Vi på Placerum tror på långsiktigt idrottande – alla barn och ungdomar ska vara med i idrotten så länge som möjligt. Dagens barn och ungdomar är våra framtida arbetstagare och vi tror att idrott och framförallt lagidrott skapar goda förutsättningar för att klara sig bra i arbetslivet.

I maj varje år beslutar vi vilka föreningar vi sponsrar under året. Skicka in ansökan till oss senast 30 april, så återkommer vi med beslut. Maila din ansökan till Anders Ledin anders.ledin@placerum.se

Sponsring som gör skillnad

För att barn och ungdomar ska idrotta så länge som möjligt behövs förebilder. Därför vill vi sponsra i första hand lagidrotter i elitskiktet på lokal nivå. Vi ser gärna att de föreningar vi sponsrar har en väl fungerande ungdomsverksamhet, alternativt samarbetar med lokala ungdomsverksamheter, för att i första hand satsa på egna lokala talanger framför att värva spelare utanför regionen.

I andra hand vill vi sponsra barn och ungdomsidrott. Vi vill t ex bidra till att lag kan köpa in overaller, t-shirts, shorts mm som alla i laget kan använda på träning och match. Vår sponsring kan även bidra till att laget har möjlighet att spela cuper. Det finns även barn och ungdomar som inte har samma ekonomiska möjligheter som andra barn och där kan också vår sponsring göra skillnad. Sammantaget kan vår sponsring av barn och ungdomsidrott bygga en stark lagkänsla och sammanhållning i laget. Det kommer garanterat att ge dessa barn och ungdomar större möjligheter i det framtida arbetslivet och det kommer Placerum och andra företag ha stor nytta av.

Vi på Placerum tror på långsiktigt idrottande - alla barn och ungdomar ska vara med i idrotten så länge som möjligt.

Sponsring som gör nytta

Det är av stor vikt för Placerum att sponsringen är till nytta både för oss och den förening vi sponsrar, men även som ovan nämnt för fler parter t ex barn och ungdomar vars förebilder gör att de fortsätter att idrotta längre.

Placerum kan lämna ersättning i form av kontanta medel, varor eller tjänster och som motprestation får Placerum t ex exponering av företagsnamnet, varumärket eller dess varor och tjänster.
Sponsortagare som delar Placerums värderingar och tro på långsiktigt idrottande kommer att vara prioriterade.

Det finns barn och ungdomar som inte har samma ekonomiska möjligheter som andra barn och där kan också vår sponsring göra skillnad.

Placerum sponsring ska:

  • Bygga relationer och ge möjlighet till möten med kunder och prospects
  • Skapa synlighet för varumärket
  • Skapa imageöverföring från sponsortagaren
  • Skapa en lokal förankring och möjligheter att ta vara på sponsortagarens kanaler för möten med kunder
  • Primärt vara inriktad på lagidrotter

Placerum undviker att sponsra:

  • Politiska eller religiösa organisationer